Úvod

Pravidlá saunovania

  • Pred saunovaním si doprajte aspoň 2 hodiny času. Aby malo saunovanie zmysel, je potrebné, aby sa do sauny chodilo pravidelne, aspoň raz do týždňa. Začiatočníkom sa odporúča navštevovať sauny v kratšom časovom intervale. Pred vstupom do wellness sa nezabudnite poriadne osprchovať.
  • Dobre sa osušte, suchá pokožka sa lepšie potí.
  • Do sauny nechoďte hladný, alebo naopak s plným žalúdkom.
  • Aby ste si nerušene užili saunovanie, je lepšie ak pred saunovaním navštívite toaletu.
  • V priestoroch sauny nepoužívajte plavky.
  • Celé telo, vrátane nôh si v saunách podkladajte plachtou, alebo osuškou.
  • Pri potení, si môžete zľahka hladiť a otierať pokožku. Napomáha to otváraniu pórov a odplavovaniu nečistôt z kože.
  • Pobyt v saune má byť krátky, ale zato intenzívny. Preto je lepšie byť v saune na horných laviciach, ale maximálne iba 15 minút.
  • Je lepšie, keď sa v suchej saune leží. Na telo tak pôsobí rovnaká teplota a nedochádza tak k závratom a bolesti hlavy, keďže na teplota pôsobí rovnomerná teplota po celom tele. Poslednú minútu sa odporúča saunovanie v sede, aby sa krvný obeh prispôsobil opäť vzpriamenej polohe a krv sa nenahrnula do nôh naraz.
  • Po uplynutí odporučenej doby pobytu v saune alebo, keď pocítite pálenie ušných lalokov, či špičky nosa, vyjdite zo sauny.
  • Po saunovaní sa vždy osprchujte, aby ste zmyli pot z tela.
  • Najlepším spôsobom na schladenie po saunovaní je použiť ochladzovací bazén, ak nie je, tak chladnou sprchou od nôh až po hlavu.
  • Procedúru teplo – chlad opakujte najmenej 3 krát.
  • Pokiaľ budete opakovať účinky studenej vody, posilnite si svoje cievy a zvýšite odolnosť svojho organizmu.
  • Po každom saunovaní a následnom schladení sa odporúča odpočinúť si v odpočinkovej miestnosti, poprípade doplniť tekutiny, najlepšie minerálkou, čistou vodou, alebo chladeným čajom.
  • Saunovanie Vás príjemne uvoľní pred masážou a taktiež po masáži je vhodné využiť regeneračné účinky sauny.

 
 
 
Youtube